Market raflarında yarış: İşte en değerli yiyecek ve içecek markaları

Dünyada hazır gıda tüketimi büyük artış gösteriyor Hazır paketli yiyeceklerden içeceklere kadar birçok gıda kaleminde tüketim artarken, üretici firmalar da karlarını büyütmeye devam ediyor. Çikolatadan bisküviye, meyveli yoğurttan cipse, koladan sodaya kadar birçok ürün her evde mutlaka yer alıyor. Peki, bu ürünleri üreten firmaların kazançları ne? Dünyanın en değerli yiyecek ve içecek firmaları hangileri?

Brand Finance’in yayımladığı rapora göre 2020 yılında en değerli yiyecek ve içecek markaları arasında Türkiye’den herhangi bir üretici firma yer almadı. Günlük hayatta insanların en çok tükettiği hazır gıdaların başında çikolata yer alıyor. Dünyanın en güzel çikolatalarının üretildiği ülkelerin başında İsviçre geliyor. Bu alanda listenin zirvesinde İsviçre merkezli iki firma yer alıyor. İçecek firmaları arasında ise zirveyi açık ara ele geçiren bir marka var.

NESTLE YİYECEK FİRMALARI ARASINDA ZİRVEDE: İÇECEKTE COCA COLA LİDER

İsviçre merkezli hazır gıda üreticisi Nestlé, 2020 yılında 20,3 milyar dolara ulaşan ve yüzde 3’lük marka değeri artışının ardından dünyanın en değerli gıda markası unvanını korudu. Nestlé’nin toplam marka değeri 68,5 milyar dolar ile bir kez daha en değerli yiyecek ve içecek markası oldu. Koronavirüs pandemisi süresince Nestlé’nin tepkisi ve dayanıklılığı, markanın hem kendi topraklarında hem de küresel olarak neden gerçekten lider olduğunu gösterdi. Firma, bu süreçte kar açıklayarak büyüme sağlamayı başardı. Bu alanda Nestlé’nin ardından Amerika Birleşik Devletleri (ABD) menşeili PepsiCo adlı firma geldi. Bünyesinde Pepsi, Doritos, Cheetos, Ruffles, 7UP, Lay’s ve Gatorade gibi ürünleri barındıran PepsiCo, dünyanın en değerli ikinci yiyecek ve içecek firması oldu. ABD’li firma 2020 yılında toplam değerini 62 milyar dolara yükselterek ikinci sırayı aldı.


Dünyanın en değerli 3’üncü yiyecek ve içecek firması Coca-Cola oldu. İçecek üreticisi olan Coca-Cola, dünyanın en değerli içecek firması olurken, genel klasmanda 3. sırada yer aldı. ABD merkezli firma, 2020 yılında yüzde 3.9’luk bir büyüme gerçekleştirerek marka değerini 55.7 milyar dolara yükseltti. Dünyanın en değerli içecek markaları arasında Coca-Cola’nın hemen ardından ezeli rakibi Pepsi geliyor. ABD merkezli iki firmanın kapışmasında Coca-Cola rakibini marka değeri olarak 2’ye katlamış durumda.



Bu haberler de ilginizi çekebilir:


  • dCoca Cola’ya 4 milyar dolarlık gol​

    dCoca-Cola’nın desteğiyle yeme-içme sektörü çalışanlarına 400 liralık alışveriş çeki dağıtılacak​

    dAKP’li belediye ‘Çanakkale ruhuyla’ Coca-Cola’yı yasakladı​




BİRÇOK ÜRÜNÜNÜ TÜRKİYE’DE ÜRETEN UNİLEVER 4. SIRADA

Birleşik Krallık ve Hollanda merkezli,dünyanın en büyük yiyecek ve hızlı tüketim ürünleri üreten şirketlerinden biri olan Unilever, 2020 yılında en değerli yiyecek ve içecek firmaları arasında 4. sırada yer aldı. Türkiye’deki ilk yatırımını 1952 yılında gerçekleştiren Unilever, İlk önce İstanbul’da, Bakırköy’de Sana fabrikası kurdu. Şirketin şuan Anadolu, Karadeniz ve Marmara bölgelerinde 8 fabrikası var ve bu fabrikalarda çeşitli yiyecek ve bakım ürünleri üretiyor. Türkiye, Unilever için en gelişmiş pazarlardan birisi olarak dikkat çekiyor. Algida, Knorr, Lipton, Magnum, Calve, Sana ve Becel gibi ürünlerini Türkiye’de üreten Unilever’in 2020 yılında marka değeri yüzde 2.6 oranında yükselerek 43.3 milyar dolara ulaştı.
 
Üst